()

برای شروع ، اجازه دهید مقدمه ای کوتاه در مورد منظور ما از “تجربه کاربر” داشته باشیم. محصولات دارای کاربران هستند و تجربه کاربری (UX) صرفاً تجربه ای است که کاربر از استفاده از آن محصول خاص دارد. تا کنون خیلی خوب؟

طراحی UX هنر طراحی محصولات به گونه ای است که آنها بهترین تجربه ممکن را برای کاربر ارائه می دهند. اگر این توصیف گسترده به نظر می رسد ، دلیل آن این است که ماهیت طراحی UX بسیار گسترده است. ایجاد UX مطلوب شامل درک روانشناسی ، طراحی تعامل ، تحقیقات کاربران و بسیاری از رشته های دیگر است ، اما در کنار همه اینها یک فرایند حل مسئله تکراری است (اما بعداً بیشتر).

به طور کلی ، تجربه کاربر را می توان به ۳ بخش تقسیم کرد: ظاهر ، احساس و قابلیت استفاده.

ظاهر یک محصول در مورد استفاده از تصاویر بصری برای ایجاد حس هماهنگی با ارزشهای کاربر است و این باعث ایجاد اعتبار و اعتماد با کاربر می شود. این مربوط به ایجاد محصولی است که نه تنها زیبا به نظر می رسد ، بلکه ظاهر درستی نیز دارد.

بنابراین ، این احساس شامل تجربه استفاده از یک محصول تا حد ممکن دلپذیر و لذت بخش است. این امر با ایجاد تعاملات بین کاربر و محصول و همچنین واکنش هایی که هنگام (و بعد) از محصول دارند ایجاد می شود.

در نهایت ، قابلیت استفاده پشتیبان تجربه کاربر است. به سادگی ، اگر محصولی قابل استفاده نباشد ، هیچگونه ظاهر زیبا نمی تواند آن را نجات دهد و تنها احساسی که کاربران در آن احساس می کنند عصبانیت و سرخوردگی است. در حالت ایده آل ، محصولات باید بر اساس نیازهای کاربر شخصی سازی شده و عملکردها را به شیوه ای قابل پیش بینی ارائه دهند.

 

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!