()

عنوان شغلی “طراح وب” تعاریف بسیاری دارد و در واقع ، آنچه طراح وب انجام می دهد تا حد زیادی بستگی به نیاز مشتری یا پروژه دارد. برخی از طراحان وب به سادگی طرح های بصری و/یا نمونه های اولیه تعاملی با وفاداری بالا از وب سایت ایجاد می کنند و کدگذاری وب سایت را به توسعه دهندگان اصلی و عقب واگذار می کنند. با این حال ، اکثر طراحان وب در طراحی و توسعه وب سایت مشارکت می کنند. برخی از طراحان وب حتی به عنوان بخشی از مشاغل خود به طور مرتب تحقیق و آزمایش کاربران را انجام می دهند (و اگر شما یکی از آنها هستید ، برای کار در طراحی UX تقریبا آماده هستید).

اما صرف نظر از شغل شما به عنوان طراح وب ، در اینجا برخی از جنبه های طراحی وب است که در طراحی UX نیز یافت می شود.

 

حل مسئله

طراحان وب به دنبال حل مشکلات مشتریان خود هستند. طراحان UX به دنبال حل مشکلات کاربران خود هستند. طراحان وب با یک فرایند حل مشکل کار می کنند: ابتدا مشکلات مشتریان خود را پیدا می کنند ، سپس یک راه حل وب برای آنها طراحی می کنند و سپس توسعه و آزمایش وب سایت را قبل از انتشار انجام می دهند. و پس از راه اندازی وب سایت ، طراحان وب اغلب در آزمایش بیشتر سایت ، جمع آوری بازخورد از کاربران و سپس تکرار در طراحی مشارکت می کنند.

این فرایند حل مشکل تکراری شبیه به فرایند طراحی UX است (در تصویر زیر نشان داده شده است). طراحان UX با تحقیقات کاربران شروع می کنند. ضروری است که کاربران احتمالی یک محصول را بشناسید و دریابید که مشکلات آنها چیست ، چگونه آنها را حل کنید و چگونه کاربران را مجبور و یا نیاز به آن راه حل کنید. تحقیقات کاربر اغلب از طریق مصاحبه با کاربر ، مشاهدات ، مطالعات جمعیت شناختی ، پیش نویس داستان ها و پرسوناهای کاربر و غیره انجام می شود. پس از آن ، طراحان UX یک راه حل طراحی می کنند که نیازهای اصلی کاربر را برطرف می کند و اغلب نمونه اولیه را برای آزمایش اعتبار آن به کاربران باز می گرداند. یا قابلیت استفاده پس از عرضه محصول ، طراحان UX بازخورد کاربران بیشتری را جمع آوری می کنند ، که به دور جدیدی از تحقیقات کاربران کمک می کند و بدین ترتیب فرآیند را دوباره آغاز می کند.

اگر قبلاً به عنوان بخشی از شغل طراح وب خود ، تحقیقات کاربر را انجام داده اید ، هنگام تغییر در طراحی UX ، مزیت بزرگی برای آن خواهید یافت. اگر نه ، نگران نباشید – فرصت های زیادی برای یادگیری بهترین روش ها برای انجام تحقیقات کاربران خواهید داشت (برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید).

 

طراحی احساسی

هنگام طراحی وب سایت ، طراحان وب اغلب از تایپوگرافی ، رنگ و طرح برای شکل دادن به احساسات کاربران استفاده می کنند. برای مثال می توان با استفاده از رنگ های تیره تر و فونت های سری ، احساس اعتبار کرد. به طور مشابه ، می توان حس سرگرمی را با استفاده از تصاویر رنگارنگ و تایپوگرافی بازیگوش ایجاد کرد. طراحان وب با طراحی احساسی آشنا هستند. یعنی ایجاد طرح هایی که احساسات کاربران را برانگیزد. طراحان UX همچنین نگران طراحی احساسی هستند ، اما در مقیاس بزرگتر – آنها نگران ایجاد احساسات از کاربران در کل تجربه استفاده از محصول هستند.

برای انجام این کار ، طراحان UX نه تنها با تایپوگرافی و رنگ بلکه با روانشناسی ، طراحی حرکت ، تنظیم محتوا و معماری اطلاعات نیز کار می کنند. طراحان وب که این تغییر را ایجاد می کنند ، ذاتاً می فهمند که طراحی احساسی در UX به چه معناست. آنها به سادگی باید دانش جدیدی را در زمینه های دیگر به دست آورند تا توانایی خود را در این زمینه بزرگتر تقویت کنند.

 

چند رشته ای

طراحی وب یک کار چند رشته ای است که در آن شما نه تنها به دانش طراحی (تایپوگرافی ، نظریه رنگ) بلکه به مهارت در توسعه وب سایت (HTML ، CSS ، JavaScript) نیاز دارید. برخی از طراحان وب نیز هنگامی که برای انیمیشن ها و تعاملات با استفاده از CSS و/یا جاوا اسکریپت کدگذاری می کنند ، در طراحی تعامل شرکت می کنند. طراحی UX نیز یک رشته چند رشته ای است ، اما شاید از این نظر فوق العاده باشد. طراحان UX باید از دانش حوزه های روانشناسی ، تحقیقات کاربران ، طراحی بصری و حتی کسب و کار استفاده کنند تا بهترین UX را برای محصولات خود ایجاد کنند.

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!