()

ترندهای طراحی وب از هیچ جا ظاهر نمی شوند. آنها در پاسخ به نیازهای واقعی کاربران وب در یک زمان مشخص می آیند. این نیازها می توانند هر چیزی را برطرف کنند، از مفیدتر کردن، لذت بخش تر کردن یا راحت تر کردن جستجو در وب.

 

وقتی دنیای بیرون دستخوش تغییراتی می شود که می تواند زندگی روزمره را دشوارتر یا کمتر قابل پیش بینی کند، مردم به دنبال ثبات و تعادل هستند. دنیای ما در حال حاضر به این شکل است و میل به احساس ثبات و آرامش بیشتر چیزی است که در ترند طراحی وب سال ۲۰۲۲ منعکس شده است.

اجازه بدید از نزدیک نگاهی به ۵ مورد از این ترندها بیندازیم. برای این کار، از مجموعه ای از وب سایت های از پیش ساخته شده BeTheme استفاده می کنیم تا نشان دهیم که این ترندها شامل چه مواردی می شوند. می توانید از آنها برای الهام گرفتن استفاده کنید یا از آنها برای ایجاد سریع و مقرون به صرفه سایت ها یا طراحی مجدد برای مشتریان خود استفاده کنید.

اگر وب‌سایت‌های مشتریان خود را با جدیدترین ترندهای طراحی وب طراحی می‌کنید، به آنها کمک می‌کنید توجه مشتریانی را که به دنبال برندهای پیشرفته هستند جلب کنند. در اینجا پنج ترند جدید برای سال ۲۰۲۲ وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و مشتریان شما از آنها قدردانی خواهند کرد.

 

۱٫ طراحی تصویر فراگیر می تواند مشتریان را برای خرید بیشتر ترغیب کند

بر اساس وب سایت Statista – و همانطور که ممکن است خودتان متوجه شده باشید – مردم در سراسر جهان هر روز بیش از ۲ ساعت و نیم را با تلفن های هوشمند خود و ½ ساعت دیگر را در دسکتاپ خود می گذرانند.

statista website

بخشی از این زمان به سرگرمی اختصاص دارد و بدون شک برخی از آن صرف انجام امور تجاری یا صرفاً گفتگو با کسی می شود.

در بقیه زمان‌ها، اغلب صرف جستجوی اطلاعات در مورد کارهایی می‌شود که خارج از صفحه نمایش آن‌ها انجام شود، که می‌تواند شامل هر چیزی از جستجوی اطلاعات گرفته تا خرید یک محصول یا خدمات باشد.

اگر وب سایتی دارید یا در حال ساختن هستید که یک محصول یا یک تجربه واقعی را می فروشد، باید کمی به این موضوع فکر کنید. موثرترین راه برای فروش چیزی این است که اجازه دهید مصرف کننده آن را “احساس” کند.

چطور این کار را انجام می دهید؟

با محصولات، سخت نیست. شاید زمانی که دستگاه‌های دستی درگیر می‌شوند بیشتر از این اتفاق بیفتد، اما هنوز آنقدرها هم سخت نیست. راه های زیادی وجود دارد که می توانید یک محصول را به نمایش بگذارید که به مشتری اجازه می دهد آن را “احساس” کند.

یک تجربه داستان متفاوتی است. در این مورد، یک طراح باید یک محیط دیجیتالی ایجاد کند که برای ناظر احساس واقعی کند. در اینجا دو نمونه از چگونگی انجام این کار وجود دارد.

بسیاری از وب سایت های از پیش ساخته شده BeTheme با این رویکرد طراحی شده اند. وب سایت از پیش ساخته شده BeCottage2 از یک عکس تار و فیلتر کردن تصویر برای ترکیب تصاویر منظره با محتوای دیجیتال استفاده می کند.

 

Surfing2 استراتژی مشابهی را به کار می گیرد. در این مثال، سبک ترین قسمت تصویر اقیانوس به طور یکپارچه در پس زمینه وب سایت ترکیب شده است.

16395344513

آنچه طراح در اینجا انجام داده است این است که بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا یک جریان روان و آسان از محتوای دیجیتال به یک محیط طبیعی را تجربه کنند.

 

۲٫ تغییر تایپوگرافی توجه را به محتوا جلب می کند

تغییرات در اندازه، رنگ و سبک تایپوگرافی وب سایت اغلب به عنوان استراتژی های جلب توجه به کار گرفته می شود. در سال ۲۰۲۲، شاهد اضافه شدن حرکت به متن نیز خواهیم بود.

حرکت در یک محیط آرام یا ساکن همیشه قابل توجه است، و حرکت استراتژیک و به موقع اعمال شده روی محتوا واقعاً می تواند یک وب سایت را در میان بقیه متمایز کند.

حرکت اعمال شده بر روی متن، استراتژی است که باید به طور محدود اعمال شود و فقط برای متنی اعمال شود که می خواهید بازدید کننده توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

BeDietShop این کار را به طور موثر در تصویر قهرمان خود با توجه به مواد غذایی خوشمزه انجام می دهد.

BeEvent7 رویکرد متفاوتی دارد و از حرکت برای نشان دادن تیک تاک ساعت استفاده می کند.

شما می توانید تایپوگرافی متحرک مانند آن را به طرق مختلف در این مثال قرار دهید. شما می توانید شمارش معکوس، می توانید شمارش معکوس، یا می توانید چیزهایی مانند فروش یا کمک های خیریه را بشمارید.

 

۳٫ پس‌زمینه‌های هنر خطی می‌توانند به عنوان راهنمای مفید استفاده شوند

طراحان وب سال هاست که روندهای مختلف پس زمینه وب سایت را آزمایش کرده اند. اخیراً، تمرکز بر استفاده از گرادیان های دراماتیک بوده است. اسلایدرهای ویدیوی پس زمینه و طرح های رنگی حالت تاریک نیز محبوب بوده اند.

در سال ۲۰۲۲، چیز کاملاً متفاوتی خواهد بود. از هنر خطی برای ایجاد علاقه بصری استفاده خواهد شد، و به همان اندازه مهم، برای ارائه راهنمایی های مفید به بازدیدکنندگان نیز استفاده خواهد شد.

همانطور که خواهید دید، اشاره به بازدیدکننده در جهت دلخواه نیازی به استفاده از فلش یا انگشت اشاره ندارد. طرح‌های انتزاعی بیشتری را می‌توان وارد بازی کرد که به جای اشاره، نشان می‌دهند، اما در نهایت همان اثر را دارند.

سایت از پیش ساخته شده BeCoworking نمونه ای از یک رویکرد انتزاعی و ظریف تر است.

16395348246

 

دایره های دو گوشه به روش خود جلب توجه می کنند. از اهمیت بیشتری برخوردار است که چگونه شکل ها به سمت داخل منحنی می شوند. با انجام این کار، کاربر تمرکز بیشتری روی فرم رزرو در مرکز دارد.

BeAgency6 سایت دیگری است که از پس زمینه های خط هنر به طور موثر استفاده می کند.

16395348807

شکل‌های بدون شکل ممکن است در ابتدا صرفاً تزئینی به نظر برسند، اما همانطور که در مثال قبلی وجود داشت، به طرز ماهرانه‌ای چشم بازدیدکننده را از طریق محتوا هدایت می‌کنند.

وقتی به راه‌های زیادی فکر می‌کنید که چشم‌های مردم می‌توانند صفحه را اسکن کنند، جای تعجب نیست که هنر خطی ظریف می‌تواند برای تعامل وب‌سایت معجزه کند.

۴٫ گرافیک های تعاملی، زمینه اضافه شده را برای کاربران فراهم می کند

بیشتر طراحی‌های وب تجاری سه هدف اساسی را دنبال می‌کنند: جذب بازدیدکنندگان، درگیر کردن آنها با محتوا، و تبدیل آنها به مشتری.

جذب بازدیدکنندگان مستلزم جلب توجه آنها است و راه های درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد.

یکی از راه‌های بسیار خوب این است که عناصر کلیدی را تعاملی جلوه دهید – مانند اینکه دکمه‌ای را طوری جلوه دهید که به‌جای اینکه مانند هر شیء صاف دیگری روی یک سطح صاف به نظر برسد، به نظر می‌رسد که باید روی آن کلیک کنید. یا مانند ایجاد تغییر در یک عنصر طراحی یا متحرک سازی زمانی که موس یک بازدید کننده روی آن قرار می گیرد.

اما شما باید خلاق باشید. مواردی وجود خواهد داشت که شما می خواهید یک بازدیدکننده توقف کند و در مورد چیزی بیشتر بیاموزد، به جای استفاده از تعامل برای نگه داشتن مدام در حرکت به سمت هدف مورد نظر.

یکی از نمونه‌های مجاب کردن بازدیدکننده به توقف این است که محتوایی را که معمولاً اسکرولی است انتخاب کنید و آن را با یک تجربه نمایش اسلاید جایگزین کنید – همانطور که BeInterior6 در بالای صفحه اصلی خود انجام می‌دهد.

16395350798

در واقع، اسکرول به قدری خودکار شده است که ممکن است در برخی موارد نیاز به اضافه کردن کنترل‌های واضح داشته باشید تا بازدیدکنندگان متوقف شوند و بتوانند با محتوای کلیدی یا مهم ارتباط برقرار کنند.

سایت از پیش ساخته شده BeDentist4 تصاویر “قبل” و “پس از” را با این ویژگی منحصر به فرد جایگزین کرد.

به همان خوبی که تصاویر “قبل” و “پس از” کنار هم می توانند داستان را بیان کنند. بازدیدکننده را درگیر می‌کند و راه‌اندازی آن سرگرم‌کننده‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است.

 

۵٫ از پالت های رنگی مثبت برای ارسال ارتعاشات مناسب به بازدیدکنندگان استفاده کنید

طراحان معمولاً روی انتخاب رنگ مناسب برای ایجاد احساس دلخواه از بازدیدکننده وسواس داشتند.

بر کسی پوشیده نیست که یک رنگ خاص با توجه به زمینه ای که در آن استفاده می شود می تواند احساسات خاصی را برانگیزد، اما نظریه اساسی چیست؟

حقیقت این است که چندین عامل دخیل هستند، مانند سایه رنگ، تضاد آن با سایر رنگ‌های وب‌سایت، فرهنگ ناظر و زمینه‌ای که در بالا ذکر شد که در آن ظاهر می‌شود.

پاشیدن رنگ زرد می تواند احساس شادی را ایجاد کند، اما پاشیدن رنگ زرد در سرتاسر وب سایت احتمالا مشتری راضی ایجاد نمی کند یا منجر به نرخ تبدیل نمی شود.

یک مثال می تواند استفاده از طرح رنگی باشد که تجربه ملایم تری ایجاد کند. وب سایت پیش ساخته BeBabyShop از پس زمینه های ملایم اطراف محصولات استفاده می کند.

163953536210

ممکن است انتظار داشته باشید که سایت BePizza5 کاملاً متفاوت باشد، اما با نگاه دقیق‌تر متوجه خواهید شد که از یک پالت رنگی تا حدودی خنثی استفاده می‌کند، از سبز غبارآلود تا صورتی غبارآلود، با رنگ‌های بژ در میان.

163953540911

استفاده از پالت رنگی محفوظ تر، این وب سایت رستوران را از بسیاری از وب سایت هایی که برای جذب مشتری بیشتر به رنگ های برجسته و هیجان انگیز متکی هستند، متمایز می کند.

 

هنگامی که یک ترند طراحی جدید آغاز می شود، نباید استرس داشته باشید یا وارد حالت انکار شوید. هنگامی که دلیل تغییر را درک کردید، نباید برای مقابله با آن مشکل زیادی داشته باشید.

 

منبع : ۵ Upcoming Web Design Trends for 2022

این مطلب چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود.

همانطور که این پست را مفید دیدید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!